m-am gandit sa fac pe interesanta si sa caut informatii despre :de ce sunt drogurile ilegale? stiu ca poate suna intr-un fel stupid, dar mie mi-ar fi placut inainte sa ma droghez prima data sa pot sa caut pe net efecte. si.. cum eu sunt o persoana care intai face si apoi gandeste, mi-au trebuit cam 6 ani sa ajung sa imi pun intrebarea : de ce sunt drogurile ilegale?

intrebarea mi-a venit stand pe buda si amintindu-mi fragmente din stand up comedy’ul lu’ Teo (ala cu pula mea,a lui, a cui o fi). si deci.. m-am pus sa caut pe gugal. si am scris exact asa: de ce sunt drogurile ilegale? raspunsul? : pentru ca drogurile legale castiga teren. ceva nu e ok? hm… asa ca am scris droguri ilegale motive (sau ceva de genu). raspunsul? „Adevarul – Drogurile legale fac profit mare – Financiar”  si Vor sa interzica drogurile legale~!!! vai. ce panica. -.-   ok.. si drogurile mele ilegale cum ramane!?!? ramane sa mai caut pur si simplu „droguri ilegale”  acolo am dat de alte 2 site’uri mirifice (da,le citesc numai pe primele.taci) : unul imi spunea ca anul 1999 !!!  9.5% din tinerii din clasa a10a au fumat odata iarba, iar 22% sunt alcoolici. wow. astea sunt singurele date concrete pe care le avem noi in legatura cu consumul de droguri in romania? DA! . oh fuck!  trecand si la al doilea site , m-am decis sa fac o mica analiza pe text, ca doar mi-e dor de orele de romana din liceu la care chiuleam cu spor (se vede asta din vocabularul meu elevat si diversificat, nu?)

Drogurile sunt substante care iti afecteaza corpul, mintea si modul in care acestea actioneaza.-no shit? detalii? Exista diferite tipuri de droguri, legale si ilegale.-oki, parca e mai bine, intrebam de alea ilegale!!!Unele, precum cofeina (din cafea si ceai) sau alcoolul nu sunt considerate, propriu-zis, droguri.-ok, here we go again. lasa-ma cu ceaiul. vreau sa stiu de droguri ilegale!!! Exista apoi drogurile legale, precum paracetamolul, pe care le poti cumpara de la farmacie.-oh wow. ma invata cum sa ma droghez ieftin si legal. smart!!!FarmacistuI iti poate vinde anumite „droguri”, de tipul penicilinei, dar numai conform prescriptiei medicului.-adica fute-ti doctorita, fa-ti un prieten farmacist si drogheaza-te. si totusi:efecte!?!? In sfarsit, exista o gama larga de droguri ilegale, incluzand amfetamina, extasy, cocaina si heroina. –in sfarsit!!

Cannabis-ul este, de asemenea, ilegal, insa legea a fost de curand modificata, astfel incat este putin probabil sa fii arestat pentru consum personal, in cantitati reduse.-ah.gata? asta a fost tot despre coca si heroina si alte chestii care iti distrug viata sociala si sanatatea? hm. oricum, bine ca stiu ca nu ma aresteaza daca fumez putin. acum sigur nu o sa ma droghez!!Cu toate acestea, nu uita ca si cannabis-ul poate avea efecte daunatoare.-eh,detalii!

stai asa? asta e tot? uhm nu. mai e un „Dr X” care da sfaturi la anonimi. ele incep cam asa : „Draga dr. X – Am nevoie de niste informatii despre…” . iar el raspunde foarte dragut : „Draga „doritor de informafii despre cofeina” – Da, cofeina este un..bla bla” .. hm. m-am gandit ca poate e putin sarcastic pentru ca „prostu” nu gasea informatii despre cofeina. urmeaza un alt solicitant de ajutor/informatii. folosind aceeasi introducere :draga dr. X , tipa cere un sfat : tine la iubitul ei , dar si la prieteni,  care se drogheaza. iubitu i-a zis sa nu se mai vada cu ei, iar ea nu stie ce sa faca. mirificul doctor ii raspunde incepand asa : „Draga „prietena cu gasca ciudata” – sunt singura careia i se pare ca e un mod de a te lua la misto? ok. ultimul exemplu. ea are un prieten care se drogheaza si vrea sa il ajute. dr X ii raspunde ..normal, incepand cu :Praga „prietena a unui tip care se drogheaza” -(de data asta ncii macar draga n-a putut sa scrie!?!?) si in final ii spune ” S-ar putea sa nu fii in stare sa il opresti, dar iI va ajuta, cu siguranta, sa discute cu cineva despre aceasta problema.”  … poate sunt eu nebuna, dar eu nu cred ca un drogat vrea sa discute despre faptul ca are o problema cu asta.. adica… isi imagineaza cineva o discutie intre cei doi?

Ea: iubitule, vreau sa discutam putin despre problema ta cu drogurile.

el: sigur iubito. si eu mi-am dat seama ca am o problema, dar nu poti sa ma opresti

Ea: eh. am incercat si eu

El: merci. ma simt mult mai bine. ma duc sa mai bag putin in vena. te iubesc.

ea: pa! ma bucur ca am putut sa te ajut

oh da! bun sfat! genial!! chiar cred ca minunatul psiholog i-a oferit incurajarea de care avea nevoie!

abia cand am ajuns sa caut „droguri” pe net am gasit ceva mai interesant :”drogurile sau moartea alba” – ok !! asta e bine! oamenii ar trebui sa se sperie ca sa nu faca anumite chestii.

oricum, din mirificele mele cautari, am ajuns la o concluzie:keep it simple. nu cauta efecte. fumeaza chestii legale ca sunt in voga.

